SarahParent

Boekbespreking: Not your average climate activist

Ecohacks voor middenwegactivisme

Boeken over ecologie, activisme en klimaatactie zijn er wereldwijd in overvloed. Vaak denkt de auteur vanuit een idealisme, soms ook vanuit een zeker surrealisme, zonder echte oplossingen aan te reiken. Het boek dat we onlangs op de redactie kregen, geeft wel (handige) tips om duurzamer om te gaan met klimaatkwesties.

Auteur Sarah Parent is een klimaatactivist die denkt als een ondernemer, of omgekeerd: een ondernemer die denkt als een klimaatactivist. Daarnaast geniet ze van reizen en de geneugten des levens. Het is haar missie om die twee werelden met elkaar te verenigen. Zo maakt ze met Go Forest duurzaamheid implementeerbaar en zelfs vanzelfsprekend. Niet door extreem op de barricades te staan, maar door te kiezen voor de middenwegaanpak. Vergis je niet, de gedrevenheid om impact te hebben, spat letterlijk van haar (en haar nieuwe boek) af.

Levensverhaal met ecohacks

‘Not your average climate activist’ vertelt het verhaal van een, nog altijd, jonge vrouw uit Ronse. Toch is dit boek veel meer dan een zoveelste biografie. Sarah Parent neemt de lezer mee op een toch van aan haar roots tot nu. En die tocht blijkt best heftig op bepaalde momenten. Zoals die periode op de middelbare school waar ze af te rekenen kreeg met zaken waar geen enkel meisje mee te maken zou mogen krijgen. “Ik twijfelde om dit stuk over mijn tienerjaren mee te nemen in het boek”, zegt Parent over die passage. “Maar praten helpt, ook voor andere vrouwen.” De openheid over haar persoonlijke leven trekt Parent door in het volledige boek en haar visie op duurzaamheid, ecologie en ondernemen.

Dit is een +artikel voor onze abonnementhouders.

GENIET VAN MEER KENNIS

NEEM EEN JAARABONNEMENT ECOTIPS